Capego Finsit - Resultaträkning

Här finns en färdig resultaträkning som utgår från den baskontoplan som är aktiv på företaget.  

Via inställningarna i högermenyn kan användare:

  • Redigera rapport – enbart konsulter ser knappen
  • Jämföra period – välj period/er att jämföra med
  • Filtrera projekt – välj dimension/er att filtrera rapporten på
  • Visningsalternativ – decimaler, kontonivå, summarader, kredit positiv/negativ, utskriftsalternativ
  • Valbara rader – möjlighet att visa/dölja vissa rader
  • Valbara kolumner - möjlighet att visa/dölja vissa kolumner 

Redigera resultaträkning

Användare på en byrå, dvs konsulter och byråadministratörer, samt företagsanvändare med rollen ”Administratör” har möjlighet att redigera resultaträkningen. Om förändringarna sparas är det sen defaultläget för hur rapporten ser ut för användare på företaget.

I redigeringsläge finns möjlighet att lägga till/ta bort rader/kolumner samt flytta om ordningen på dessa. På det sättet kan du till exempel lägga till en budgetkolumn eller en avvikelsekolumn om du vill ha med det i din resultaträkning. Funktioner och arbetssätt är det samma som i Skräddarsydda rapporter. Läs mer i manualen Skräddarsydda rapporter om du vill lära dig mer om de olika funktionerna och arbetssätt.

Under Visningsalternativ ställer du in vilken detaljnivå du vill att din rapport ska visas på. Med/utan decimaler, detaljnivå, med/utan konton och summarader. Du väljer också utskriftsinställningar. Har du Capego Finsit brandat med din byrålogga (företagslogga) kan du välja att få utskriften eller din PDF med logga.

Kom ihåg att spara dina ändringar.