Capego - Arbetsgång

Start av Capego Bokslut

Du får en inbjudan av Wolters Kluwer AB till att registrera dig som användare i Capego via mail och där trycker du på länken för att skapa ett användarkonto.
Har ni redan Capego på ert företag och du börjar som nyanställd så är det administratören hos er som bjuder in dig. Läs här om hur man gör det.

Efter registreringen installerar du tjänsten (om detta inte redan är gjort av din IT-avdelning) och kan logga in.  

Programmet är molnbaserat vilket innebär att all data lagras i molnet men du behöver en installation på din dator. 

Programikonen ser ut så här:

För att kunna starta upp olika ärenden på klienterna behöver du ha en licens till Capego Bokslut och/eller Capego Skatt. Här kan du läsa mer om hur licenserna fungerar.

Generell arbetsgång i Capego

  1. Importera/lägg upp företag i Capego
  2. Kontrollera klientuppgifterna
  3. Starta bokslutet och läs in saldon
  4. Arbeta i bokslutsvyn
  5. Arbeta med årshandlingar
  6. Färdigställ ditt bokslut
  7. Skicka in årsredovisningen digitalt
  8. Öppna upp Capego skatt på klienten
  9. Gå igenom inställningarna för din klients inkomstdeklaration.
  10. Arbeta med deklarationen.
  11. Färdigställ din inkomstdeklaration
  12. Skicka in inkomstdeklarationen till Skatteverket.